יום חמישי, 29 בדצמבר 2011

רק בישראל - אינטרנט מוגבל

הרומן הזה עם חברות התקשורת הפך ממזמן לטלנובלה,
ואני די בטוח שהיא בספרדית ומדובבת ממש רע לעברית - כי כל פעם שאני מדבר עם נציג, אומרים לי משהו אחר - נדמה שכל נציג הוא ישות נפרדת בתוך גוף שלא ממש מחובר לעצמו.

אחרי שהתייאשתי מחווית הגלישה שלי עם 012 חזרתי לבאנדל עם טריפל סי,
הוט החביבים העבירו אותי חיש מסלול,
וקיבלתי למייל את הסיכום עם קישור לתקנון.

את התקנון הזה ראיתי בערך לפני חודש וחצי - כמה שונה הוא יכול להיות?!

ובכן - תתפלאו לשמוע שחברת HOT, החל מה- 1 לדצמבר 2011, הוסיפו לתקנון שלה סעיף שאומר שכל תעבורת הנתונים (העלאה והורדה) תוגבל ל- 50 גיגה בחודש - הנה תראו בעצמכם:

אינטרנט מוגבל! (מתוך החוזה החדש של הוט)

שפשפתי את עיניי, הרי התעבורה שלי היא פי 4 מזה כל חודש,
מה הטעם בחיבור 12 מגה, צפיה בתכני HD, והורדה מאסיבית של כל שטות אם שמים לך שלט עצור גדול באמצע המסלול - על מה לעזאזל אני משלם אם לא על רוחב הפס?!

לא הספקתי להתאושש מההלם הראשוני וקריאה נוספת גילתה לי שאם אני אעיז לחרוג ממגבלת הנפח, במקרה הטוב ינתקו אותי, ובמקרה הרע אני אצטרך לשלם תוספת כספית, כמה בדיוק? לא ברור כי אף אחד לא טרח לרשום:

אנחנו ניקח לכם עוד כסף - אנחנו לא בטוחים כמה - אז לא רשמנו (מתוך החוזה החדש של הוט)
בואו נניח שתעבורת הנתונים החודשית שלי היא 150 גיגה (היא הרבה יותר) ו- HOT יחליטו שהם גובים 100 שקל על כל גיגה חורג (רק לצורך ההמחשה), אז יצא שאני אהיה חייב להם בסוף החודש 10000 ש"ח ....

והדובדבן שעל הקצפת הוא שהם מדי פעם יחליטו מה הנפח שהם רוצים לתת לנו הלקוחות שלהם (תודה HOT שאתם בכלל נותנים לי רוחב פס - לא הייתם צריכים).

אם אתם שואלים אותי - זה הזוי לחלוטין. מה עושים?!
ובכן, החלטתי לפנות לחברת HOT ולברר בכמה יחייבו אותי אם אני אחרוג מנפח החבילה.

בפניה ראשונה נציגת שירות לקוחות טענה בכלל כי לא קיימת דרישה כזו של HOT, ניסיתי להפנות אותה לתקנון שלהם, אבל היא אמרה שאין דברים כאלו והפנתה אותי לספק האינטרנט לברר מולו (אני טורח לציין שהנציגה הזו לא הייתה נחמדה בכלל וניכר שלא ממש רצתה לעזור רק לנפנף אותי).
 כמובן שפניתי לספק ובטריפל סי נאמר לי כי הם לא מכירים מגבלה שכזו.
בפניה שנייה לשירות לקוחות נאמר לי שבשירות הלקוחות לא מטפלים בנושאי תעבורה והעבירו אותי לתמיכה הטכנית (הזוי), הפעם הגעתי לנציג הרבה יותר נחמד בשם בועז, כאשר נציג זה הבהיר לי כי בשלב זה אין גביה נוספת או ניתוק לקוחות עקב חריגה, וייתכן כי מדובר במנגנון שיופעל בעתיד.
אינטרנט מוגבל - אילוסטרציה
(מבקש סליחה מראש מציבור הנכים)
התמונה מאתר shop.halperin.co.il

תגידו HOT, מה ניסגר איתכם?!
אתם שמים סעיף בחוזה משפטי מחייב, אבל אתם לא יודעים כמה אתם גובים כי המנגנון הזה לא פעיל עדיין,
זה כמו לרשום - יום אחד אולי נרצה לקחת מכם כסף - אבל אנחנו לא בטוחים מתי וכמה....
אחרי זה, כבר שלחתי כמה פקסים, פניתי במיילים, ולהפתעתי חזר אלי נציג משירות לקוחות (לא תמיכה טכנית) שאישר את מה שבועז הנחמד אמר לי - זהו מנגנון שלא עובד עדיין, ושלא ידועים העלויות, אמר שהוא מבין לליבי (וכו' וכו') ושברגע שהמנגנון הזה יופעל (אם בכלל) הוא יעדכן אותי באופן אישי.
נראה לי יותר הגיוני שחייזרים מהחלל החיצון יעדכנו אותי שהם מצאו איזה לויין נטוש בחלל ורוצים להחזיר לי אותו - אבל בינתיים אני נותן לו להנות מהספק.
חברת HOT היקרה,
אני רק רוצה שתדעו שהלקוחות שלכם לא מטומטמים,
התקנון אותו אתם מפרסמים הינו חוזה משפטי מחייב, ולא ייתכן שתשימו סעיף כזה בחוזה מבלי לרשום כמה ואיך תגבו,
ואני כמובן לא רוצה
לגלות יום אחד כי חריגה בגלישה עלתה לי מאות שקלים (או יותר).

למי שמעוניין הנה קישור לחוזים המלאים מהאתר של HOT:
חוזה עבור תשתית בלבד
חוזה באנדל (תשתית + ספק)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה