יום שישי, 23 במרץ 2012

תרבות השקר

בתור אחד שנוהג לרכוש לא מעט פריטים באינטרנט ניתקלתי לאחרונה בתופעה מדאיגה:

בתי עסק אשר מפרסמים את מרכולתם באתרים מכובדים כמו ZAP וכד'
כאשר כל מטרתם הינם למשוך אליהם את הלקוח המזדמן במחירים אטרקטיבים, אולם בפועל המוצר לא קיים אצלהם במלאי והם מנסים לגרום ללקוחות לרכוש מוצר "חדש" יותר או "משודרג" וכו'
המדפסת הסוררת
מתוך אתר ZAP


מעשה שהיה:
הורי החליטו כי הם זקוקים למדפסת משוכללת יותר, עם פקס וסורק וכו'
החלטתי לרכוש להם מדפסת אותו מודל כמו שלי ונתקלתי בחנות שמפרסמת מחיר אטרקטיבי למוצר זה.
ביצענו את ההזמנה, וקיבלנו הודעה לדוא"ל ישר בתום הרכישה כי ההזמנה מותנית בהימצאות המוצר במלאי.
למחרת יצר איתנו קשר נציג שירות אדיב אשר עידכן כי המוצר לא נמצא במלאי והציע שנרכוש מודל חדש יותר (שכמובן גם יקר יותר).
כאשר שאלנו אם ניתן להמתין שהמוצר יגיע למלאי, נמסר כי הוא לא יגיע כי אין אותו במחסנים של Brother, מודל מיושן וכו'

סירבתנו להצעת השידרוג וביקשנו לבטל את ההזמנה. נאמר לנו בטלפון כי היא בוטלה וביקשתי לקבל את הודעת הביטול בכתב - שמעולם לא הגיעה, גם לא לאחר מיילים, ופקסים, וניסיון לשלוח מכתב רשום למשרדי החברה.

המוצר עדיין מופיע באתר החברה - למרות שאחרי שהשארתי ביקורת בזאפ, הם הוסיפו באתר שלהם כי המוצר לא נמצא יותר במלאי.

לאחר הסאגה הזו כבר הבנתי שחייבים לבדוק טלפונית לפני שעושים הזמנה,
אז שוב אותו סיפור עם חברה נוספת, הציעו לי מודל משודרג וכו' מבזבזים לנו את הזמן ואת העצבים.

בקיצור עובדים עלינו, מנסים לסחוט מאיתנו עוד כסף ולשכנע אותנו לרכוש מוצרים שלא התכוונו אליהם המחירים מופקעים.



אז תעשו לעצמיכם טובה,
תבדקו בטלפון לפני הזמנה, תרכשו מחנויות שאתם מכירים או שעובדים עם PAYPAL
תבדקו את ההמלצות על החנויות לפני הרכישה, ותרשמו המלצות טובות או רעות מחנויות שהזמנתם.


וכן - אני עדיין בעד רכישות באינטרנט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה